איך לבחור כבל לרמקולים

מכיוון שחוט עבה ונמוך יותר מספק את ההתנגדות הנמוכה ביותר, הוא נושא אותות שמע בצורה הטובה ביותר למרחקים ארוכים – באופן כללי, כבל רמקול בגודל 12 או 14 אמור לתת לך תוצאות מצוינות.

בעזרתו

אתה יכול לבחור את הכבל המתאים בהתאם לסוג הרמקול שלך, הספק שבו תשתמש, ואחד מהאורכים הקרובים השונים שאתה עשוי להזדקק לו. לדוגמה, סאב וופר לרכב 2 אוהם עם עד 250 וואט של הספק מהמגבר אך דורש רק 3 רגל באורך יכול להשתמש בחוט 14 AWG. כבלי רמקולים בגודל 12 עד 16 משמשים לרוב לחיבור רמקולים למגבר או למקלט אודיו/וידאו (A/V).

עובי החוט נמדד לפי מד (AWG), כאשר חוט דק יותר בעל מד גדול יותר. כאשר חתך החוטים גדל בשלושה, שטח החתך שלהם מצטמצם בחצי וההתנגדות מוכפלת. ככל שחתך החוט קטן יותר, כך ההתנגדות גדולה יותר.

העובי של החוט הנבחר חשוב מכיוון שהוא משפיע על העכבה הכוללת של מעגל הרמקולים

חשוב לבחור כבל שיעמוד בעכבה של הרמקולים. לביצועים הטובים ביותר, מומלץ לרכוש כבל רמקול מעט ארוך מהנדרש על מנת שהרמקולים שלכם ישמעו במיטבם בטווח תדרים רחב. חשוב במיוחד לקחת בחשבון את חתך כבל הרמקול למרחקים ארוכים, מכיוון שאורך הכבל כבר יגדיל את ההתנגדות של המעגל.

ראוי לציין שכבלי/כבלים רמקולים דקים יותר מתאימים ביותר לחיבורים הדורשים מסלול ארוך יותר ממגבר השמע לרמקול

חשוב מאוד להשתמש בחוטים עבים יותר עבור כבלים ארוכים, במיוחד בעת העברת הספק גבוה ברמקולים עם עכבה נמוכה. עבור כבלים ארוכים, מערכות חשמל ורמקולים בעלי עכבה נמוכה (4 או 6 אוהם), מומלץ כבלים עבים (12 או 14). לריצות קצרות יחסית (פחות מ-50 רגל) באמצעות רמקולים של 8 אוהם, בדרך כלל ניתן להשתמש בחוט 16.

אם יש לכם מערכת איכותית באיכות אודיופיל המתמקדת בשחזור סאונד בניואנסים עדינים

בחרו בכבל רמקול עבה יותר, גם אם הכבלים בין המגבר/רסיבר לרמקולים נמצאים בצד הקצר. אם לרמקול שלך יש עכבה נומינלית של 4 אוהם או פחות ודורש כוח רב, עדיף לבחור חוט 14 או 12 ג'י ללא קשר למרחק. עבור רוב מעגלי הרמקולים עם עכבה של 8 אוהם ופחות מ-50 רגל של נסיעה, חוט 16 ג' הוא אידיאלי. עבור רוב הרמקולים הבינוניים, חוט 16 AWG פחות מ-50 רגל יעבוד. לריצות ארוכות יותר או רמקולים באיכות גבוהה, סביר להניח שתצטרך כבל עבה יותר.

להלן טבלה שתעזור לך למצוא את עובי ואורך כבל הרמקול האופטימליים

נקודות מפתח נוספות שיש לקחת בחשבון בעת רכישת כבל רמקול הן עובי חוט הנחושת, הגמישות של כבל הרמקול, איכות הבידוד ויכולת הכבל המבודד לדכא רעשי תדר. אם תבחרו בכבל המבוסס על אורך הרמקולים והעכבה, הוא יוכל להתמודד עם פלט הרמקול בצורה מושלמת. כדי להמחיש כיצד האורך והמד של כבל רמקול משפיעים על עוצמת האות החשמלי, אשתמש באנלוגיה של צינור מים.

לא משנה באיזה כבל רמקול תבחר

החוטים בכבל זה יהוו מעגל בין המגבר שלך לרמקול (או הרמקולים). לכבל הרמקול NL2 יש זוג חוטים המחברים את מעגל הרמקול לערוץ מגבר. לכבל הרמקול NL4 יש שני זוגות (ארבעה חוטים בסך הכל), ולכבל הרמקול NL8 יש ארבעה זוגות (שמונה חוטים בסך הכל).

כאשר הרמקול והמגבר מחוברים בשתי סטים

השתמשו בכבל רמקול דו-חוטי, סט אחד לתדרים נמוכים וערכה אחת לתדרים אחרים. לרוב יש קרוסאובר ברמקול, אך ניתן למקם אותו גם בתוך המגבר, כך שלבס והטרבל יכולים להיות מגברים נפרדים, המתאימים יותר לצרכים האישיים שלהם.

עם זאת

על מנת להבטיח את אפקט הסטריאו הנכון, יש לשמור על ההפרדה בין שני הרמקולים. באופן אידיאלי, אורכי הכבלים המחוברים לרמקולים המותאמים צריכים להיות זהים. כמו שבמקרים נדירים שימושי להשתמש באותו אורך של כבל רמקול, המונה חשוב רק במצבים מסוימים.

אתם לא לבד

יש הרבה בלבול בכל הנוגע לחיבור רמקולים ובחירת סוג הכבלים והקוטר הנכונים. מציאת כבל בגודל המתאים לרמקולי האודיו שלך יכול להיות קשה, אבל היכרות עם קצת ידע בסיסי של כבלי רמקולים יכול לעזור לך לקבל את ההחלטה הנכונה, ללא כוונה משחק מילים.

כשאתה מחליט באיזה סוג חוט להשתמש עבור מערכת הרמקולים שלך

עליך לשקול תחילה כבלי מד חוט אמריקאי (AWG). סולם AWG משמש עבור כל סוגי הכבלים הנושאים אותות חשמליים. עבור כבלי רמקולים במיוחד, דירוג ה-AWG ישפיע על ביצועי הכבל הרבה יותר מאשר כאשר הם באורכים שונים. אם המדדים של שני החוטים אינם תואמים, יש לזה הרבה יותר סבירות להשפעה מזיקה מאשר לאורכים שונים.

אם יש לך כבלים בקוטר הנכון

אתה לא צריך לדאוג לגבי מסלולי הכבלים של הרמקולים השמאלי והימני במרחקים שונים, כל עוד הם לא חסומים. חוטים וכבלים הם חלק חשוב ממערכת בידור ביתית; בלעדיהם, הרמקולים שלך הם לא יותר משקולות נייר ענקיות.

כבל רמקול טוב (כבל רמקול לחברים האמריקאים שלנו) אולי לא יהפוך את המערכת שלך לטוב יותר ממה שהיא באמת

אבל הוא יכול וצריך להבטיח שכל טיפת ביצועים אחרונה תגיע מהמגבר שלך לרמקולים שלך. לעומת זאת, כבל רמקול גרוע בהחלט יכול להפוך את המערכת שלך להרבה יותר גרועה ממה שהיא בפועל, אז כדאי להקציב חיווט הגון בעת קנייה או שדרוג של המערכת שלך. הקפידו לתקצב את אורך כבל הרמקולים הנדרש (ומספר הרמקולים שתחברו אם מדובר במערכת סראונד), וקחו בחשבון שמחירי הכבלים שאנו מציינים בדרך כלל אינם כוללים את תקעי הבננה שאתם רואים בתמונות. יתר על כן, אין צורך לקנות אותם. אבל עבור משק בית ממוצע, השימוש בכבלי רמקולים ענקיים כאלה הוא די יוצא דופן. לסלון ממוצע בבית די מתאימים רמקולים איכותיים, כבלים וציוד אחר.

ליתר דיוק

כבל 14 ג' עבה יותר מכבל 16 ג'. תצורה טיפוסית של רמקול בינוני וגבוה, למשל, תכלול רמקול של 8 אוהם המחובר לכבל רמקול באורך 16 מטר (עבה) באורך חמישים רגל. אורך נתיב כבל הרמקול מתאים לגודל (או עובי) הכבל שתזדקק לו. טבלת גודל כבל רמקול זו תעזור לך לקבוע במהירות איזה מד כבל רמקול לבחור בהתבסס על אורך הכבל ועכבת הרמקולים.