כיצד בוחרים הדברה נכונה ?

קוטלי חרקים נלחמים בחרקים, קוטלי עשבים עשבים שוטים, קוטלי פטריות צמחים ומחלות הדברה (למשל הדברה צמחית היא הדברה מעשה ידי אדם המשפיעה על המבנה הפיזי, התפתחותם וחילוף החומרים של חרקים. דע את המזיק ואת סוג ההדברה שאתה צריך כדי להילחם בו. — — לפני השימוש בחומרי הדברה, קראו את התווית על מנת לוודא שההדברה מיועדת לסוג הצמח אותו אתם רוצים להגן או להדביר, וכן לסוגי המזיקים שזיהיתם, על תווית המוצר לכלול את ההדברה וכל חומר אחר כימיקלים הידועים כתואמים לפורמולה חומר ההדברה צריך להופיע על תווית המוצר לפי מיקום השימוש, כלומר אם הדברת פרעושים מיועדת לשימוש חיצוני במדשאות, אחר לשימוש פנימי על שטיחים ואחר לשימוש עם חיות מחמד.

מצאו את המזיק או סוג המזיק הספציפי (למשל "להרוג עשבים שוטים" בתווית ההדברה)

לפני שאתם קונים חומר הדברה, בדקו היטב את התווית כדי לוודא שיופיע אתר ההדברה על התווית. התייעצו עם המדביר. תווית אידוי כדי לוודא שמקום השימוש של המזיק רשום.

חומרי הדברה כוללים חומרים המשמשים להרג, שליטה או הרחקת מזיקים. ישנם סוגים שונים של חומרי הדברה והם מסווגים לפי המזיק שהם מונעים או שוללים. הטבלה שלהלן מציגה את סוג חומר ההדברה והמזיק שעבורו הוא משמש וכיצד הדבר מבוצע.

חומרי הדברה הם כימיקלים המשמשים להרג או שליטה במזיקי צמחים ובעלי חיים

חומרי הדברה קונבנציונליים כוללים חומרי הדברה שאינם נחשבים כלא יעילים אך עלולים להיות מסוכנים לבני אדם וחיות מחמד, וללא עמידה זהירה בתקנים ובנוהלי הבטיחות המפורטים על התווית, הם עלולים להשפיע לרעה על חרקים מועילים ועל הסביבה, גם כאשר משתמשים בהם בהתאם לתווית.

אי מילוי הוראות הסימון עלול להוביל לפגיעה בצמחים

לא ניתן לשלוט במזיקים וחומרי הדברה מזיקים יכולים לתרום לזיהום הקרקע, האוויר והמים. בנוסף להדברה, תוויות חומרי הדברה מכילות לרוב תמונות המפרטות אילו מזיקים המוצר יעיל נגד.

לעולם אל תשתמש בחומרי הדברה על צמחים המכילים מזון אלא אם כן התווית מציינת במפורש שימוש זה. תוויות חומרי הדברה מתייחסות לחומרי ההדברה הספציפיים. תווית הדברה מציינת באיזה גידול, צמח או מיקום נעשה שימוש.

כפי שצוין בעמוד זה

ציינו על התווית מה ההדברה צריכה לעשות עבור סוג מסוים של מזיק. כאשר משתמשים בקוטלי עשבים במקום קוטלי חרקים או קוטלי פטריות, למשל עבור יישומי דשא, התווית מציינת כמה חומרי הדברה ניתן להשתמש באזור מסוים. קוטלי חרקים אינם פותרים את כל בעיות העשבים והמחלות, אך חלק ממוצרי הדברה מכילים שני מרכיבים פעילים; לדוגמה, חלק מתכשירי טיפוח של ורדים מכילים גם קוטלי חרקים וגם קוטלי פטריות.

לפני שאתם בוחרים חומר הדברה מתאים

אתם צריכים להכיר את המזיק שאתם רוצים להדביר. הכרת זהותו, מחזור החיים והצרכים של המזיק תעזור לכם לבחור חומר הדברה כדי להדביר אותו. לפני רכישת חומר הדברה, בדקו האם אתם סובלים מזיקים מסוימים והאם שיטות ניהול אחרות יעילות יותר.

תוויות חומרי הדברה מספקות את רוב המידע הדרוש

כדי לענות על שאלות לגבי השימוש והשימוש הבטוח בחומרי הדברה (ראה "כיצד לקרוא תוויות חומרי הדברה"). המידע על התוויות הוא תוצאה של מחקר ובדיקה מדוקדקים כדי לקבוע כמה חומרי הדברה ניתן להשתמש, כיצד להשיג את ההשפעה הנדרשת על המזיק וכיצד לגרום לפחות נזק לאורגניזמים שאינם מטרה. התווית מכילה אותות ומילים המציינים את הרעילות היחסית של המוצרים.

קבל יועץ הדברה מורשה לפני השימוש בחומרי הדברה

אתה יכול לאשר שההדברה מתאימה למזיקים שלך ולקבוע לאילו צמחים ובעלי חיים אחרים הוא משמש. חוברות שעוזרות לך לקבוע כמה מוצר אתה צריך לקנות צריכות להיות כתובות כדשן, ויש להשתמש בהן כדי למדוד את החצר שלך לפני שאתה מריץ את חומר ההדברה.

בבחירת חומר ההדברה המתאים למצב הספציפי שלך

יש חשיבות מכרעת לקבוע כיצד נעשה שימוש בהדברה ובאילו תנאי שימוש. צרכנים יכולים לעיין בנתוני הרישום כדי למצוא מוצרי הדברה בהתבסס על מיקום המזיק. לבחירת חומרי ההדברה הנכונים יש לבחור חומר הדברה בעל רעילות נמוכה שניתן להשתמש בו באזור היעד של הצמח או הצמח להדברה.

אם אתה בוחר בפתרון כימי

אתה צריך חומר הדברה ששולט ביעילות על המינים הבעייתיים שלך בסביבה הספציפית שלך. נגיעות הפוגעות באלפי דונם עשויות לדרוש מוצרים שונים, וחומר הדברה אחד או שניים מאזורי משבר עשוי להתאים יותר לשימוש בקנה מידה גדול מאחרים. בבחירת חומר הדברה, זכרו שרוב חומרי ההדברה רעילים פחות מאלו השולטים רק בשלבים מסוימים של ההדברה.
למידע מורחב בתחום של כיצד בוחרים הדברה נכונה ? נא לבדוק ב- kesem-hadbarot.co.il

אם לא יזוהו האורגניזם או מחלות מסוימות של חרקים

עשבים או צמחים הגורמים לבעיה, לא תוכל לבחור את חומר ההדברה היעיל ביותר או אסטרטגיית ניהול אחרת. אם לא ניתן להדביר את המזיק, מבזבזים חומרי הדברה, זמן וכסף, נגרם נזק ליבול והסביבה מזוהמת בכימיקלים עודפים. זה חשוב במיוחד כאשר שוקלים את השימוש בכימיקלים רעילים, שכן חומרי הדברה מסוימים יכולים להשפיע על בעל החיים או הצמח היעד.

הדברה משולבת צריכה להיות חלק מההכשרה המקצועית שלך

שכן היא עוזרת לך לקבל החלטות מושכלות בנושא הדברה בעת שימוש בחומרי הדברה ובמידת הצורך להגן על אתרים רגישים מפני נזק. חומרי הדברה נבדלים בהשפעתם על היעד הרעיל (P), שחלקם אינם מזיקים לבני אדם, בעוד שאחרים עלולים להיות מסוכנים לבני אדם ולבעלי חיים אחרים.