תרופות רגילות מול תרופות סבתא לצינון

עדויות להשפעות של אכינצאה על הצטננות הן מעורבות, אבל כמה מומחים אומרים שזה עשוי להיות מועיל. אכינצאה יעילה ביותר אם אתה נוטל אותה כאשר יש לך תסמיני הצטננות וממשיך ליטול אותה במשך 7-10 ימים.

הרגעה היא תופעת לוואי לא רצויה כאשר משתמשים בה כתרופה לאלרגיה, אך היא יכולה להיות ברכה לשינה. זה גם מרכיב עיקרי של כדורי שינה רבים, כולל תרופות הצטננות "ליליות" וכדורים נגד מחלת תנועה.

בעוד שיעילותו בטיפול בהצטננות לא הוכחה, נטילת תוספים בזמן הנקה כנראה אינה מזיקה. אתה יכול למצוא אותו במוצרים ללא מרשם כמו Delsym, Robitussin, Dayquil Complete, Tylenol Cold Multi Symptom ועוד. זוהי הצורה הגנרית של Mucinex שנמצאת ב-DayQuil Complete וב-Robitussin.

לוראטדין (קלריטין (ר)) (ללא מרשם) אינו גורם לנמנום, אך ייתכן שהוא אינו יעיל כמו אנטיהיסטמינים אחרים בהפחתת תסמיני הצטננות ושפעת. תרופות כמו פלוטיקזון (Flonase®, ללא מרשם) או מומטזון (Nasonex®; מרשם רופא) יכולות להקל על התסמינים.

אם יש לך לחץ דם גבוה, נסה תרופה להצטננות או שפעת שאינה מכילה תרופות להורדת גודש. אם אתה נוטל אחת מהתרופות הללו, שוחח עם הרופא או הרוקח. איגוד הריאות האמריקאי ממליץ ליטול תרופות אלו כאשר אתם חווים תסמיני הצטננות.

תרופות אלו נמצאות לרוב בשיעול ללא מרשם

הצטננות ואלרגיות. תרופות אלו אינן מרפאות שפעת, אך הן יכולות להקל על התסמינים ולגרום לך להרגיש טוב יותר מהר יותר. הם יעילים רק כאשר משתמשים בהם בתוך 48 השעות הראשונות של הופעת תסמינים דמויי שפעת. עם זאת, הם אינם מונעים או מקצרים את משך ההצטננות, ולרובם יש תופעות לוואי.

אם אתה יכול לטפל בהצטננות בבית, תרופות הצטננות אלו עשויות לעזור לך. להלן חמש תרופות טבעיות שתוכלו לנסות אם אתם או בני משפחתכם מצוננים. כדי להקל על הצטננות, לגרגר עם מי מלח וכפות מרק עוף.

טיפולי הצטננות מודרניים באמצעות שמנים אתריים יכולים להקל על תסמיני הצטננות

בדומה למרכיבי Vicks Vaporub, אם אתה חולה, שמנים אתריים יכולים לעזור להקל על התסמינים. Earth911 מספק מדריך לשבעה שמנים אתריים עבור ארון התרופות שלך, כמו גם מדריך לשימוש בשמנים אתריים ליצירת תרופות טבעיות משלך.

מנוחה מספקת ושתייה מרובה של נוזלים יכולה להיות מועילה כמו תרופות

מכיוון שהיא יכולה לעזור למישהו עם הצטננות להרגיש טוב יותר. עשה את מה שאתה אוהב עם תרופות פשוטות להצטננות ועזור לנהל את הסימפטומים. הקפד לקרוא את תוויות המוצר כדי למצוא את תרופת ההצטננות הטובה ביותר עבור הסימפטומים שלך וכדי לקבוע אם התרופה בטוחה עבורך.

תרופות אנטי-ויראליות וחיסון שנתי לשפעת זמינות לטיפול ולמניעת שפעת

בנוסף, ישנן תרופות מרשם וחיסונים שיכולים לטפל ולמנוע שפעת. למרות שכיום אין חיסון להצטננות, יש חיסון נגד שפעת. אם מדובר בשפעת – ובדיקה פשוטה יכולה לדעת – תרופה אנטי-ויראלית שנרשמה יכולה לעזור להקל על התסמינים ולמנוע את החמרת המחלה.

רכישת תרופות ללא מרשם

היא דרך מהירה וקלה להקל על השיעול היומיומי, התעטשות וכאבים שמגיעים עם הצטננות או שפעת מעצבנת. שימוש בתרופות הנכונות יכול לעזור להקל על תסמינים החל מכאבי שרירים ועד חום וכאבי ראש, הן במרשם והן ללא מרשם. עם זאת, ישנן תרופות רבות ללא מרשם שיכולות להקל על אי הנוחות הנגרמת מתסמיני הצטננות ושפעת.

תרופות להצטננות ללא מרשם (OTC) עשויות שלא למנוע הצטננות

אבל יש אנשים שחושבים שהן מקלות על התסמינים. לפעמים, תרופות הצטננות ללא מרשם עלולות לגרום לקלקול קיבה, סחרחורת, עייפות או נדודי שינה. תרופה נפוצה להצטננות בתרבויות רבות, שתיית נוזלים חמים כגון מרק עוף, תה או מיץ תפוחים חם יכולה להרגיע ולהקל על גודש באף על ידי הגברת זרימת הריר. ויטמין C. נראה שלקיחת ויטמין C בדרך כלל לא עוזרת לאדם הממוצע למנוע הצטננות.

עם זאת

מחקרים מסוימים הראו כי נטילת ויטמין C לפני הופעת תסמיני הצטננות יכולה לקצר את הזמן שלוקח לתסמינים להופיע. כפי שמומלץ לרוב, ויטמין C הוא אמצעי מניעה יעיל נגד הצטננות מכיוון שהוא מחזק את המערכת החיסונית. לפי מחקר שפורסם בינואר 2013 ב-Cochrane Database of Systematic Reviews, מספר מחקרים מראים שהוא עשוי להפחית את משך וחומרת ההצטננות. זו לא בדיוק תרופה ביתית מסורתית, אבל אין להכחיש שתרופות להצטננות ללא מרשם כמו טיילנול (פרצטמול) או מוצינקס (גואיפנזין) יכולות לספק הקלה זמנית.
על מנת לקרוא עוד פרטים מורחבים בתחום של תרופות סבתא לצינון ניתן להעיף מבט ב- trufotsavta.co.il

חלק מתרופות ההצטננות מכילות מספר מרכיבים

כגון חומר משחרר גודש ומשכך כאבים, אז קרא את התוויות של תרופות ההצטננות שאתה נוטל כדי לוודא שאינך נוטל יותר מדי תרופות. הם יכולים לקיים אינטראקציה עם כל תרופות הצטננות ושפעת שאתה לוקח. אבל היזהר מאינטראקציות פוטנציאליות בין תרופות להצטננות ושפעת, מכיוון שאתה עלול לא להבין שתרופות מסוימות אינן פועלות היטב יחד. סוג נפוץ מאוד של אינטראקציה תרופתית הוא אינטראקציה תרופתית להצטננות.

זה יכול לקרות כאשר אתה נוטל תרופות להצטננות או שפעת המפריעות לתרופה אחרת שאתה נוטל

או כאשר אתה נוטל מספר תרופות הגורמות לתופעות לוואי בשילוב זו עם זו. תרופות פופולריות רבות להצטננות ושפעת מכילות יותר ממרכיב פעיל אחד כדי לסייע בשליטה על מספר תסמינים בבת אחת. תרופות משולבות תרופות משולבות ללא מרשם יכולות לטפל בהצטננות מולטי-סימפטומטית עם מגוון רחב של תסמינים כגון גודש באף, שיעול, כאב גרון, כאב וחום.

דוגמאות לתרופות ללא מרשם הן Aleve Cold and Sinus

Motrin Cold and Sinus, Sudafed ו-Sudafed 12 Hours. תרופות אלו משמשות בדרך כלל לטיפול בבעיות התנהגות אצל אנשים מבוגרים עם דמנציה. הם יכולים גם לגרום לרעד ותופעות לוואי אחרות ולהגביר את הסיכון לנפילות. תרופות נגד הצטננות ושיעול ללא מרשם עלולות לגרום לתופעות לוואי חמורות ואף מסכנות חיים בילדים.

בעוד שחלק מהאנשים ממליצים על טיפולים חלופיים להצטננות (כגון מינונים גבוהים של אבץ וויטמין C

או מוצרים צמחיים כגון אכינצאה), אף אחד מהם לא הוכח כיעיל במניעה או בטיפול בהצטננות. תרופות נגד שיעול והצטננות נמכרות בדרך כלל ללא מרשם רופא, אבל הצרכנים לא תמיד יודעים מה הם מכילים ומה הם יכולים לעשות. מחקר אחד מצא שפחות מ-40% מהצרכנים מכירים את החומרים הפעילים הנפוצים ביותר בתרופות נגד שיעול, הצטננות ושפעת, ורק 43% פונים לעזרה מרוקח.

הצטננות או שפעת עונתית עשויה להיות בעלת תסמינים מרובים

לכן חשוב לטפל בתסמינים הנכונים. הנה כמה תרופות שאנשים ברחבי העולם משתמשים בהן כדי להילחם בגודש, כאבי גוף, חום וכאב גרון שנגרמו מהצטננות או שפעת. התסמינים הראשונים של הצטננות הם בדרך כלל כאב גרון, נזלת או אף סתום והתעטשות. עם זאת, תסמיני הצטננות הם בדרך כלל קלים יותר מתסמיני שפעת ומתפתחים לאט יותר.