סוגי אישיות של כלבים: למה לצפות וכיצד לבחור את הכלב הנכון

אם אתה רוצה לדעת הכל על הכלב שלך, זה הזמן לחקור אותם. סוגי אישיות של כלבים חשובים, ואתה לא רוצה להיות טירון כשזה מגיע לנושא זה. עם זאת בחשבון, ריכזנו מדריך על סוגי הכלבים השונים בחוץ ומה הם יכולים להביא לחייך. משנאוצרים ועד שי צוס, דאגנו לכם!

סוגי אישיות של כלבים.

בובקטים הם בדרך כלל בעלי חיים עצמאיים וסקרנים שנהנים לחקור את הסביבה שלהם. הם נאמנים ומגוננים על אלה שהם דואגים להם, אבל יכולים להיות התנהגותיים כאשר הם נמצאים בפינה או מאוימים. בובקטים ממהרים ללמוד טריקים חדשים והם טובים בכל הנוגע לפקודות ציות בסיסיות.

הרוטוויילר הוא כלב פופולרי למשפחות שרוצות חיית מחמד מנומסת שיכולה להתמודד עם יותר ממשימה אחת בכל פעם. הכלב הזה ידוע ברגליו הקשוחות, הקול העמוק והשיניים החדות שלו. רוטוויילרים שימשו ככלבי משטרה, כלבי שמירה וכלבי עבודה.

השלטי הוא הכלב המושלם למשפחות שרוצות כלב קטן נבון ושובב. היא גם ידועה בכך שהיא מאוד ידידותית וקלה לאימון. היא תשמח לחיות עם אחרים או לעשות טריקים בשבילך בזמן שאתה לא. השלטי ידועה גם בתור 'עצלן הכיס' כי היא לא אוהבת להיות פעילה בחוץ למרות שהיא מאוד זריזה בתוך הבית.

הקוקר ספנייל הוא כלב שמירה יעיל שאוהב לשחק אחזור עם בעליו או בני משפחה אחרים. הם גם ידועים כמסייעים בבית כמו גם בטיולים או פשיטות נגד שחקנים רעים או מזיקים. לקוקר ספנייל יש פרווה עבה שעוזרת לחמם אותם במהלך חודשי החורף הקרים או בימי הקיץ כאשר הם מתחממים מדי בחוץ.

הביגל הוא הגור המושלם אם אתם מחפשים כלב שמירה עמיד שאוהב להתרוצץ כמו שגור צריך! לביגל יש פרווה קצרה מה שהופך אותם לבריאים ונוחים ברוב תנאי מזג האוויר – מה שהופך אותם לאידיאליים עבור דיירי דירות, שותפים לטיולים או כל מי שרוצה חיה צייתנית שלא תנבח כל היום!

איך לבחור את הכלב המתאים לך.

הצעד הראשון בבחירת הכלב המתאים לך הוא לקבוע את סוג האישיות שלך. ישנם שלושה סוגי אישיות עיקריים: מוחצן, מופנם ותחושה. לכל סוג אישיות יש קבוצה משלו של נקודות חוזק וחולשה.
חשוב להיוועץ באדם מומחה בתחום,
מאלף כלבים, יכול לעשות את ההבדל בין בחירה טובה לשגויה.

קבע איזה סוג של כלב מתאים לך.

ברגע שאתה יודע את סוג האישיות שלך, הגיע הזמן לחפש כלב בריא ומותאם עבורך. בריאות כוללת יכולת להתמודד עם פעילות גופנית, יכולת לחיות באקלים קר וקל לטפל. כלבים מותאמים היטב גודלו בדרך כלל תוך מחשבה על מאפיינים ספציפיים כמו אינטליגנציה, רמת אנרגיה, מרקם הפרווה, תזמון הגדילה ותכונות אחרות שיגרמו להם להצליח בתפקיד חיית המחמד או כלב העבודה.

חפשו כלב בריא ומותאם היטב.

לאחר מכן, שקול איזה סוג של כלב מתאים לך בהתבסס על סוג האישיות שלך והעדפות אורח החיים שלך. חלק מהאנשים המוחצנים אוהבים לקיים אינטראקציה רבה עם חיות המחמד שלהם (לברדור רטריבר עשוי להיות בחירה אידיאלית), בעוד שאחרים מעדיפים יותר יציבות בחייהם (רועה גרמני עשוי להיות הטוב ביותר). יש אנשים שמעדיפים כלבים קטנים בעוד שאחרים רוצים כלבים ענקיים (או כל גזע של כלבים) – פשוט אין תשובה אחת נכונה!

בדוק אם יש גזעי כלבים שמתאימים לך.

כדי למצוא את גזע הכלב המושלם עבורך בהתאם לסוג האישיות שלך והעדפות אורח החיים שלך, כדאי לחקור גזעים שונים באינטרנט או בספריות לפני קבלת החלטת רכישה. לאחר שצמצמת את האפשרויות שלך, נסה כל כלב עד שתמצא אחד שמרגיש בנוח איתך ועם משפחתך – זה ייקח קצת מאמץ אבל בסופו של דבר יביא למציאת הגור המושלם עבורך!

עשה ואל תעשה של אילוף כלבים.

כלבי ציד לא מומלץ לאף אחד. למעשה, אנשים רבים מאמינים שכלבי ציד הם למעשה הסוג הגרוע ביותר של כלבים לאילוף מכיוון שהם כל כך מהירים וזריזים, מה שעלול להקשות עליהם לשלוט בהם.

יתרה מכך, אילוף כלב ציד להיות מנהיג מצוין או בן משפחה גם אינו מומלץ. במקום זאת, התמקד ללמד את הכלב שלך פקודות ומיומנויות ציות בסיסיות במקום זאת.

אל תלמד את הכלב שלך להיות מנהיג בעל שם.

אם אתה רוצה שהכלב שלך יהפוך למנהיג או בן משפחה ידועים, תצטרך לאמן את הכלב שלך להיות צייתן ואמין מאוד. זה אומר שלעולם לא תצטרכו לדאוג שהוא יעבור על חוקים או יעזוב את הבית ללא רשות – הוא תמיד יעמוד בהתחייבויותיו!

אל תלמד את הכלב שלך להיות אזרח טוב.

אל תאלף את הכלב שלך כאילו הוא עומד להפוך לאזרח מצטיין יום אחד ואז תחליט מאוחר יותר שהוא לא אוהב יותר לחיות בחברה ורוצה עצמאות כל הזמן! במקום זאת, הגדר לו קווים מנחים ברורים בשלב מוקדם של אימוניו ולשמור עליו מאומן בעקביות לאורך חייו; זה יעזור לו להתפתח למנהיג/משפחה מעולה חבר  מההתחלה!

סיכום

אילוף כלבים הוא חלק חיוני בארסנל של כל בעל כלבים. חשוב לבחור את הכלב המתאים לסוג האישיות ולאורח החיים שלך, וכן למצוא גזע בריא ומותאם היטב. אל תאמן את הכלב שלך לצוד, להיות מנהיג ידוע או להיות אזרח טוב; במקום זאת, התמקדו באילוף אותם להיות כלבי משפחה טובים וחברים מצוינים. על ידי ביצוע העצות הפשוטות הללו, תוכלו להבטיח שהכלב שלכם יצליח הן בחייו והן בחייכם.