מה זה איטום גגות

כאשר אנו מחפשים דרכים להפוך גגות בטון למים, קרום האיטום נחשב להיבט חשוב במערכת הגג שכן הוא המפתח להרחיק מים מהבניין. גורם עיקרי להידרדרות חומרי בטון וגגות הוא מפלס המים או קיפאון מים עקב משקעים בגגות כאלה. אתה רוצה לנקוט באמצעי מניעה כבר מההתחלה, אך אם אתה חושב שגג הבטון שלך דולף או מכניס לחות, עדיף לפעול עכשיו.

ישנם סוגים שונים של מערכות קרום גג הקיימות בשוק

ולכן חשוב להבין את ההבדלים על מנת לבחור את המערכת המתאימה לך ולצרכי הבניין שלך. ישנם היבטים חשובים רבים שיש לקחת בחשבון בבחירת הנוזל המתאים למריחה על קרום האיטום לצורך פרויקט איטום מוצלח.

הקפדה על הוראות היישום

היא הדרך הבטוחה ביותר להבטיח שגג שטוח יהיה עמיד למים. ללא קשר לסוג מערכת הגג הנוזלי, על הקבלן לקבל משטח מצע נקי מפסקות הדבקה ומטופל בפירוט לפני החלת קרום איטום הנוזלים כדי להשיג גג דולף עמיד. מרכזי בהצלחה ארוכת טווח של מערכת איטום נוזלים הוא הכנת המצע לעובי הממברנה הנדרש.

הנוזל המונח כציפוי מהווה שכבת איטום של גג הפוך ואין צורך להחליפו לאורך חיי הגג

בתנאי שהוא מוגן בשכבת הטעינה של הגג ההפוך מפני קרינה אולטרה סגולה תנודות טמפרטורה קיצוניות. חומרי קירוי נועדו להיות דוחים מים ולהסיט מים מגגות משופעים בתנאים כמו גודש קרח, מה שהופך גגות שטוחים למים. לאחר התקנת הקירוי, יבוצעו בדיקות לאישור יכולת האיטום שלו.

ישנם סוגים רבים של מערכות ממברנות עמידות למים, כולל זפת לבד, זפת אספלט מנייר (מיוצרת לבניית גגות) ואיטום ביטומני אחר, מונומר אתילן פרופילן (EPDM), היפלון (פוליוויניל כלוריד), קירוי נוזלי ורבים יותר.

קירות הבנויים על רצפות אטומות לחות למניעת עליית יסודות בטון לחים חייבים להיות אטומים בציפוי נוזלי עמיד למים

קרומי איטום מרתף על לוחות ורצפות בטון, רדיד פוליאתילן או תוספי בטון. קירות שאינם חשופים למים עומדים וממברנות אטומות למים המשמשות במעטפות ביתיות נועדו להיות נקבובי על מנת לאפשר לחות לברוח.

רוב בעלי הבתים משתמשים ביריעות ביטומן מחוזקות

כדי לאטום את הגגות השטוחים שלהם. האיטום מגן על הגג מפני האלמנטים, אך מחליש אותו ומגביר את הסבירות לנזקי מים בחודשי הגשם והחורף. לצורך איטום גגות מסחריים, מומחים מתקינים חומרים ומרחים ציפויים כדי להגן עליהם מפני חשיפה כימית לרוח ולאור UV.
למידע מורחב בנושא של מומחי האיטום ומה זה איטום גגות באפשרותך לבדוק כאן: bitumen.co.il

בהתאם למוצר, חותמות הגג מספקות חותם מגן מפני לחות ואור שמש ומתקנות נזילות קלות לפני גרימת נזק חמור. איטום גגות יכול להיות יעיל לכל סוג של גג, אך מרבית חומרי האיטום מנוסחים כך שיעבדו בצורה הטובה ביותר עם חומר גג מסוים.

עלות איטום גג שטוח תלויה בבחירת מערכות גג נוזלי. כאשר מעריכים את עלות הגג העמיד למים, בונים ומנהלי נכסים צריכים לקחת בחשבון עלויות חומר ועבודה התלויות בבחירה.

ישנם מספר סוגים של איטום ואתה תצטרך את הטוב ביותר עבור היישום שלך. הצצה למאפיינים הבאים יכולה לעזור לכם לבחור את קרום האיטום הטוב ביותר עבור הגג המסחרי שלכם.

אחד המרכיבים החשובים ביותר בכדי לשמור על תקינות הגג שלכם הוא לוודא שהוא עמיד למים. לכל כמות של נזקי מים יכולה להיות השפעה מזיקה על הגג ולהפוך חלקים רבים אחרים בביתכם, ולכן חיוני להתקין איטום גגות איכותי.

תלוי אם יש לך גג שטוח או גג משופע

ייתכן שתצטרך חומרי איטום שונים כדי להגן על הגג שלך. איטום הוא דרך להימנע מנזקים המתרחשים מוקדם מהצפוי, ויכול לעזור לגג הבטון להחזיק מעמד זמן רב הרבה יותר. איטום לא רק מגן על הגג מפני האלמנטים, אלא גם יכול להפוך את הבניין שלכם לחסכוני יותר באנרגיה.

איטום גגות גומי זמין למניעת נזקי מים בגגות שטוחים. הם מציעים קרום מגן עמיד בפני לחות ובלתי חדיר למים עומדים, בעל השתקפות סולארית גבוהה ושומר על קירור הגג ומוגן בקיץ.

תרכובת על בסיס מים שניתן למרוח בעזרת מברשת, רולר או מרסס מתייבשת לקרום גומי עבה שעמיד בפני רטיבות ועמידות בפני UV. המחסום העמיד למים שהוא יוצר יוצר אגן מים עמיד וניתן להשתמש בו בגגות שטוחים או במדרונות.

קרום איטום ביטומני

הוא חומר מילוי שמורח על אריחי הגג ומבטיח זרימת מים מספקת לנקז. הלחץ שוטף את המצע ומנקה אותו על ידי הסרת לכלוך, אבק ושומן העלולים להשפיע על ההידבקות. שכבת קרום עמיד למים ביטומני מגינה על המים מפני חדירה לגג.

שיטות נוספות להצמדת החומר העמיד למים לגג השטוח הן שימוש בלפידות גז ודבקים עצמיים. בשיטות מריחה קרה משתמשים בדבקים קרים המשמשים להדבקת חומר האיטום לגג.

איטום גגות הוא כאשר מבנה משמש כמחסום להגן על עצמו מפני גשם. ניתן להשתמש בסוג זה של איטום על כל סוגי הגגות, אך לרוב על גגות שטוחים. איטום נוזלי כולל שימוש בסוג מיוחד של ציפוי כדי להפוך את הגג השטוח שלכם למים.

בידוד מי גג

הוא תהליך מגן שפותח באמצעות חומרים אטומים למים ומוחל על גג הבניין. חומרי איטום גגות מונעים נזילות אפשריות ומשמשים כמחסום להגנה על הבניין מפני גשם ושלג. אם הגג מבודד כהלכה, מדובר בחומר המגן על הבניין מפני גשם ושלג ובו זמנית שומר על חיי הבניין.

אחד הגורמים השכיחים ביותר לגגות דולפים ופגועים הם ממברנות איטום לקויות

כאשר קרומים נשחקים עם הזמן, הם כבר אינם משמשים כמחסום למניעת כניסת מים לבטון. על מנת ליצור את מחסום האיטום הדרוש, יש ליישם קרום חדש או פתרון איטום אחר.