האם שוקולד יכול לגרום לנו להרגיש טוב ?

למה שוקולד משמח אותך?

אם אתם אוהבים ליהנות מדי פעם מפיסת שוקולד, בטח שמתם לב שהמתיקות הזו משמחת אתכם. אתה פתאום במצב רוח טוב והבאסה שאפפה אתכם רגע לפני כן נעלמה לחלוטין. אבל למה שוקולד משמח אותך?

חפיסת שוקולד

מחקר שנערך בשנת 1996 הראה ששוקולד גרם לשחרור אנדורפינים במוחן של נשים אמריקאיות, מה שגרם להן להרגיש מאושרות.

שוקולד אכן מכיל מספר תרכובות הקשורות לכימיקלים להרמת מצב רוח במוח. לעתים קרובות מוזכר פנילאתילאמין, נוגד דיכאון טבעי ואחד הכימיקלים שהמוח שלך מייצר כשאתה מתאהב. טריפטופן, חומצת אמינו הקיימת בכמויות קטנות בשוקולד, קשורה לייצור של סרוטונין, נוירוטרנסמיטר המייצר תחושות של אושר. קומץ חומרים אחרים גם מוסיפים להשפעות כביכול של שוקולד – למשל תיאוברומין יכול להגביר את קצב הלב, וקפאין ידוע כסם 'התעוררות'.

אבל רוב התרכובות האלה קיימות רק בכמויות קטנות בשוקולד, וכעת כמה מדענים אומרים שהן כנראה מתעכלות כמעט לגמרי לפני שהן מגיעות למוח. ייתכן שדווקא חוויית אכילת השוקולד, וסיפוק התשוקה לאוכל, היא זו שמשחררת אנדורפינים ו'רגשות שמחה' יותר מאשר תכולת השוקולד עצמו.

איך שוקולד מעורר תחושה חיובית?

בנסיבות מסוימות הגוף שלנו מייצר אנדורפינים. אלו הם חומרים טבעיים להורגי כאב המעוררים תחושה חיובית. כאב או מתח יכולים לעורר את ייצור האנדורפינים, אבל זה מתאים גם להתקף צחוק, אימון אינטנסיבי, עיסוי או… אכילת שוקולד.

סיבות נוספות לכך ששוקולד משמח אותנו

במיוחד שוקולד מריר ממריץ את ייצור האנדורפינים במוח שלנו. אבל זו לא הסיבה היחידה שבגללה שוקולד משמח אותך.

כך לדוגמה העובדה ששוקולד נמס בפה נתפסת בגופנו כנעימה מאוד. תחושה זו מועברת למוח שלנו ומעוררת ייצור של אנדורפינים.

חוץ מזה, אכילת שוקולד מכילה גם גורם רגשי. כילדים אנו מקבלים לעתים קרובות שוקולדים כפרס או סתם כממתק. הרגעים הנעימים האלה מתעוררים באופן לא מודע כשאתה נהנה מחתיכת שוקולד.

שוקולד ממש מעלה חיוך על הפנים שלך

כפי שאתה יכול לראות, שוקולד הוא מזון מנחם פנטסטי. לכן תמיד צריך שיהיה לך מלאי שוקולדים בבית. מה נגיד… והכי טוב ללכת על סדנת שוקולד כדי לחוות הכנה של שוקולד בצורה הכי קרובה למקצועית שיש.