אילו שתלים דנטליים הם הטובים ביותר

השאלה היא: מהם השתלות השיניים המבוקשות ביותר בעולם כיום?

  • אם אתה תוהה היכן למצוא אותם, זה אמור לעזור לך קצת יותר טוב.
  • נסתכל על שני סוגים של השתלות שיניים היום. אלו הם:
  • השתלים הדנטליים המיוצרים על ידי Dentium
  • אלה כוללים את כל סוגי השתלים. ההוויה הבסיסית והנפוצה ביותר:
  • אך בנוסף לכך, ישנם מספר סוגים נוספים של שתלים, כולל "המתרחבים".

אלו מתאימים יותר לצורת שורש שן "מסורתית", ולא לשתלים היותר משולשים ומעוגלים יותר שבדרך כלל מכירים.

כלול גם ה"מתלקח", שזהו עיצוב ישן מאוד.

כולם מיוצרים על ידי Dentium, והם קיימים כבר זמן מה, כך שהם מקובלים היטב ויש להם היסטוריה ארוכה.

מה שמייחד אותם הוא היותם שתלים דנטליים באיכות גבוהה מאחד היצרנים המובילים בעולם, כמו גם שהם עשויים מחומר Biocera מוצק באיכות הגבוהה ביותר.

אז השאלה היא: אילו שתלים דנטליים הם הטובים ביותר, וכיצד ניתן להזמין ולמקם אותם?

ובכן, ניתן למקם אותם כמעט בכל שקע שן, כולל הלסת. הסיבה לכך היא שב-Dentium, הם מאמינים לתת למטופלים שלהם בחירה, היכן נמצאים השתלים.

כמו כן, אם אתה אוהב את המראה של השתלים המתרחבים שלהם, האופן שבו הם מיוצרים בדנטיום נותן את הרושם שהם עשויים להיראות טוב עם או בלי טיפול שורש.

אם אתה לא אוהב אותם, אבל אתה אוהב את המראה של שתלים מתרחבים אחרים, יש להם גם כאלה, וכולם מגיעים בעיצובים ישרים ומתרחבים.

כמובן שכולם יהיו במקומם לפני השלמת טיפול השורש, כך שהם עדיין יהיו פונקציונליים במלואם, וזה חלק נוסף במאמר זה.

אם זו בחירה, אם אתה אוהב כמה שתלים דנטליים מתרחבים, אבל אם אתה אוהב את המראה של העיצוב העגול או הישר, זה עשוי להיות זה שאתה צריך.

בואו נסתכל על האפשרויות השונות הזמינות.

שתלי שיניים דנטיום

ישנם מספר סוגים של חומרים המשמשים בייצור שתלים אלו. הסיבה לכך היא שהחומר ממנו עשוי השתל ישתנה מעט, בהתאם לצרכי המטופל.

עם זאת, ניתן לחלק אותם בגדול לשני סוגים, אלה העשויים מטיטניום, ואלה העשויים מטיטניום טהור.
למידע מורחב על אילו שתלים דנטליים הם הטובים ביותר והשתלות שיניים באשדוד יש לבקר ב- dental-clinics.co.il

נסתכל על כל אחד מהם בפירוט כאן.

שתלי טיטניום וטיטניום טהור

טיטניום הוא אחד החומרים הנפוצים ביותר בתחום הביו-רפואי.

ומכיוון שניתן לייצר אותו על ידי נטילת טיטניום טהור, ולשנות אותו מעט, הוא יכול להיות יציב ומוצק ככל הנדרש.

וכך זה שחלק מהשתלים, כמו גם לוחות ושתלים עשויים מחומר זה. זה יכול להיות חזק וקשיח, אבל גם רך, כך שהוא יכול להשתלב עם העור.

וטיטניום גם תואם ביולוגי. כלומר, זה לא ייצור אינטראקציה עם הגוף, כמו כמה חומרי שתלים אחרים שאולי לא יהיו כל כך מעולים עבור הגוף שלך.

התאימות הביולוגית הזו היא אחד הדברים שהופכים את החומר הזה לכל כך שימושי בתחום הבריאות.

עם זאת, כמובן, זה מגיע במחיר של להיות די הרבה יותר נוקשה, מאשר העצם הטבעית. אז כשמדובר במבנה שמרכיב את השיניים ועצם הלסת שלך, הוא לא יספק את הנוחות שחמרים אחרים כמו קרמיקה היו מספקים.

 

יש להסיר או להחליף את הגשר אם קורה משהו לשיני התמיכה הטבעיות. במקום שאין שיניים, הלסת מתחילה להידרדר: היא עלולה לאבד עד 25% מנפחה בשנה אם השן לא מוחלפת בשתל. כאשר הם מחוברים לגשר או תותבת, רופאי שיניים שמים פחות שתלים מאשר שיניים.

לדוגמה

רופאי שתלים יכולים להשתמש בשיטת All-on-4 (r), הכוללת הצבה אסטרטגית של ארבעה שתלים דנטליים להחלפת קשת השיניים כולה. אם עצם הלסת אינה יכולה לתמוך בשתלים דנטליים, ניתן להשתמש במספר שיטות על מנת לבנות מחדש את העצם, לשחזר את הלסת הטבעית וליצור בסיס חזק לשיניים הנתמכות בשתל. השתלות שיניים אינן רק תותבות, הן חייבות לספק החלפה מלאה של שיניים הפועלות כשורשים מלאכותיים על מנת לשמור על תפקוד מלא ולעצור או למנוע אובדן עצם בלסת.

על ידי החלפת שורשי השיניים החסרות

סוגים אלו של שתלים דנטליים נותנים לאנשים את הכוח והיציבות שהם צריכים כדי לאכול את כל המאכלים האהובים עליהם מבלי לנסות ללעוס את האוכל שלהם. ניתן לחבר אותם לכתר, לגשר או לתותבת כדי להחליף שן חסרה אחת או יותר. למעשה, שימוש בשתלים נפוץ יותר בחולים המרכיבים תותבות מלאות או חלקיות.

מיני-שתלים יכולים למנוע ציפה ספונטנית או תזוזה של התותבת התחתונה

ייתכן שניתן יהיה להכניס שתלים מתחת לתותבות קיימות כדי לעזור להם לייצב ולתמוך באותן תותבות. זה יכול להיעשות רק אם התותבת הנוכחית הייתה במצב מושלם. אם חסרות לך כמעט כל השיניים שלך בקשת אחת (עליונה או תחתונה), תותבת הנתמכת בשתל עשויה להיות האפשרות הטובה ביותר.

לאחר מכן מוחדר שתל השורש של השן

שהוא עמוד טיטניום קטן, לתוך השקע הגרמי של השן החסרה. כשהיא מתרפאת, הלסת מתרחבת סביב עמוד המתכת המושתל, ומחברת אותו בחוזקה ללסת. השתל עצמו מדמה שורש של שן טבעית, לאחר מכן מוצמד אליו כתר ומשלים את השיקום. סט מלא של שיניים חלופיות מוצמדות לאחר מכן לשתלים באמצעות מערכת חיבור מאובטחת המאפשרת לחבר את המטופל ולהוציא אותו מהמכשיר לפי הצורך כדי להקל על הניקיון והגיינת הפה.

הליך זה משמש רק אם למטופל אין מספיק עצם לסת להנחת השתל

או אם האדם הנדון פשוט לא רוצה לעבור ניתוח לסת אינטנסיבי כדי להוסיף עצם לאזור זה. שתל מסוג זה יכול לשמש בחולים שאין להם לסת טבעית בריאה מספיק ואשר אינם יכולים או רוצים לעבור הליך הגדלת עצם לשחזורה. עם זאת, סוג זה של שתל משמש עבור חולים אשר עשויים לעבור ניתוח השתלת עצם או עבור חולים עם עצמות לסת בריאות. הסיבה לכך היא שתלים תוך-לנדיבולריים דורשים לסת בריאה מספיק לשילוב מוצלח.

בניגוד לגשרים קבועים

הדורשים פגיעה בשיניים סמוכות, או תותבות, שיש להן חסרונות כמו החלקה ודבקים לא יפים לתותבות, השתלות שיניים משתלבות באופן טבעי בלסת. הם יכולים להחליף שן אחת או יותר, או לעגן גשרים או שיניים תותבות עבור שחזורי השיניים הטבעיים ביותר הקיימים בשוק. מלבד שימור השן הטבעית, השתלת שיניים היא האפשרות הטובה ביותר מכיוון שהם נראים, עובדים ומרגישים בדיוק כמו שיניים טבעיות. בנוסף, בהיעדר שורש שן, שתלים משמשים כתחליף בריא יותר המחקה שן אמיתית.

החיסרון הוא שלא כל השיניים יושתלו, כך שחלק ממסת העצם תאבד. אם אין עצם להנחת השתל, ייתכן שיידרש ניתוח השתלת עצם וחניכיים, מה שמייקר את עלות הטיפול. כלומר, אם טיפולים ברקמות רכות כגון השתלות חניכיים אינם מתאימים.

שתלי טיטניום הם סבירים יותר וניתן להשתמש בהם במשך 20 שנים או יותר עם טיפול נאות

למרות שהם בדרך כלל הבחירה הראשונה, לסיכות קרמיות יש גם יתרונות משלהם, כמו היותם נטולי מתכת ועמידים באותה מידה. יתרון נוסף של שתלים מסורתיים הוא שהטיטניום עמיד מאוד. כמעט בכל ההיבטים, טיטניום נחשב לחומר השתלת השיניים הטוב ביותר מכיוון שהוא משלב חוזק, משקל קל ויכולת להתחבר באופן אמין לעצמות האדם.

שתלים דנטליים הם הבחירה הטובה ביותר להחליף שיניים חסרות מכיוון שהם לא ישפיעו על שיניים אחרות כמו גשרים דנטליים מסורתיים

היתרון של גשרים להשתלות שיניים הוא בכך שהם יכולים להחליף בבטחה וברציפות מספר שיניים חסרות ללא צורך בהחלפת כל שן. כאשר יש לך מספר שיניים חסרות אחת ליד השנייה, אתה עשוי לגלות שגשר השיניים הנתמך על ידי השתל הוא הבחירה הטובה ביותר. גשר השיניים הנתמך על ידי השתל אינו מחבר יותר את הכתר לשן, אלא בעל כתר המחובר לשתל הדנטלי.

שתלים דנטליים הם בדרך כלל עמודת טיטניום קטנה בצורת בורג המשמשת להחלפת חלק השורש של השן החסרה

בניגוד לשתלים מסורתיים, השתלת שיניים מסוג זה מורכבת מבורג מחלק אחד בקוטר של פחות מ-3 מ"מ, ובעל קצה כדורי שתוכנן במיוחד לקיבוע תותבת הבולטת דרך רקמת החניכיים. שתלים דנטליים עדיפים בהרבה על אפשרויות אחרות, כגון שיניים תותבות מסורתיות או גשרים, ויכולים למנוע הרבה בעיות שיניים ידועות ארוכות טווח הנגרמות משיניים חסרות בלסת, כולל איבוד הדרגתי של צפיפות העצם, בעיות לעיסה או דיבור. לפני שנצלול לפרטים מדוע חומרים ועיצוב כה חשובים עבור השתלות שיניים, הבה נבין במהירות כיצד פועל תהליך החלפת השיניים ואת סוגי השתלים הדנטליים השונים שניתן להשתמש בהם לצרכי שיקום שונים.

אנשים "מתברכים" בשני סטים של שיניים (שיניים חלביות ושיניים למבוגרים / קבועות). שתלים הם ברגים מתכתיים המוחדרים לעצם הלסת כדי לקבע ולתמוך בשיניים מלאכותיות (תותבות).

אם למטופל נמאס מההתמודדות עם תותבות נשלפות ורוצה שיקום טבעי יותר

ניתן להמיר את קצות השתל לשיקום עם בורג שניתן לטפל בו באותו אופן כמו שיניים טבעיות. לדוגמה, אם חסרות לך שלוש שיניים ברצף, נוכל להתקין שני שתלים, אחד בכל צד של הרווח, וביניהם כתר, שמתחתיו אין שתל. שתל אחד יכול למלא את החלל וליצור שיניים נראות ללא רבב ומתפקדות בצורה מושלמת.

השתלת שיניים מהסוג הטוב ביותר נותנת למטופל תחושה מציאותית יותר

בדומה לשיניים טבעיות. בעוד ששימוש בשתל איכותי הוא קריטי לבלאי ארוך טווח, הבחירה של מי שמתקין אותו חשובה לא פחות. כאשר תבקרו אצל רופאי השיניים שלנו בלונג איילנד להתייעצות, נדון באיזה סוג שתל מתאים לכם ולמה.